Gmina Kościelec

E-usługi dla mieszkańców Gminy Kościelec

Ocena 0/5

Coraz więcej wielkopolskich samorządów wdraża dla swoich mieszkańców i przedsiębiorców e-usługi. Zarząd Województwa Wielkopolskiego postanowił przeznaczyć dodatkowe wsparcie na ich rozwój. To ponad 22 mln zł pochodzące z puli środków unijnych. – Musimy uczynić dostęp do urzędów i wszelkich procedur łatwiejszym – mówi Marszałek Marek Woźniak.

Gmina Kościelec uzyskała w ramach konkursu dofinansowanie na realizację projektu pt. „E-Usługi publiczne dla mieszkańców Gminy Kościelec” w wysokości 801 375,74 zł.

E-usługi to nie tylko usprawnienie działania urzędów, instytucji, informatyzacja, ale również przedsięwzięcie, które bardzo dobrze sprawdziło się podczas pandemii koronawirusa. Coraz więcej spraw w wielkopolskich urzędach można załatwić drogą elektroniczną, tak, żeby nie narażać innych na zakażenie wirusem. – Cieszę się, że urzędy w Wielkopolsce konsekwentnie wdrażają coraz bardziej wyrafinowane procedury, które zakładają dostęp do urzędu w postaci elektronicznej i załatwienie spraw, które do tej pory wymagały osobistego stawiennictwa – tłumaczy Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego.

Od 2017 do 2021 roku Zarząd Województwa Wielkopolskiego zdecydował o rozdysponowaniu ponad 183 mln zł z WRPO 2014-2020 na "Rozwój elektronicznych usług publicznych". Beneficjentami są lokalne samorządy, wielkopolskie szpitale wojewódzkie, powiatowe, miejskie i kliniczne, także wielkopolska policja czy instytuty naukowe oraz szkoły wyższe. – Czuliśmy jednak dyskomfort wiedząc, że na liście oczekujących samorządów i instytucji nadal znajduje się wiele cennych projektów. Udało nam się ostatecznie znaleźć możliwość przesunięć środków finansowych, dlatego do puli dołączyło 14 projektów z dofinansowaniem na poziomie ponad 22 milionów złotych. To znaczący wkład ze strony regionalnego programu operacyjnego – zaznacza Marek Woźniak. Całkowita wartość tych 14 projektów to ponad 27 mln zł. Wśród nich znalazły się projekty gmin Szydłowo, Międzychód, Kramsk, Wierzbinek, Kościelec, Września, czy miasta Puszczykowo. Pojawiły się także wspólne inicjatywy miast i gmin.

Celem głównym projektu jest modernizacja administracji publicznej z wykorzystaniem technologii cyfrowych nakierowana na potrzebę podniesienia sprawności i poprawienie jakości relacji administracji Urzędu Gminy Kościelec z obywatelami i innymi interesariuszami.

W ramach projektu „e-Usługi dla mieszkańców Gminy Kościelec” zostały wdrożone następujące systemy:

  • Elektroniczne zarządzanie dokumentacją (EZD) – jako podstawowy system szybkiego i skutecznego przepływu dokumentów w urzędzie,
  • Moduł e-Podatki – system wskazywania wysokości zobowiązania dla zarejestrowanego obywatela do samodzielnego regulowania należności,
  • Integracja z ePUAP – umożliwia dostarczania/wysyłania do urzędu i odbierania elektronicznych, podpisanych elektronicznie dokumentów,
  • Moduł e-Zamówienia Publiczne – system informatyczny pozwalający prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zgodnie z przepisami nowej ustawy Prawo zamówień publicznych,
  • E-informacja przestrzenna – portal internetowy umożliwiająca przeglądanie i składanie wniosków oraz uzyskiwanie wnioskowanej informacji w ramach wypisy i wyrysy ze studium i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Dostępne adresy e-usług:

Moduł e-Podatki

https://ugkoscielec.epodatnik.info/

Cyfrowy Urząd Gminy Kościelec

https://cuugkoscielec.nv.pl/

Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta Urzędu Gminy Kościelec

https://ebokugkoscielec.nv.pl/

System Informacji Przestrzennej Gminy Kościelec (SIP)

https://sip.gison.pl/koscielec

 

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Dodaj komentarz

Spodobała Ci się informacja? Zostaw nam swoją opinię
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!
Twoja ocena
Ocena (0/5)

Pozostałe
aktualności